Válaszolunk

Gyakran ismételt kérdések

Megfizettem a vámköltséget, mikor kapom meg az árut?

A vámkezelés elvégzése után, a határozatot emailben az ügyfél részére átadjuk, aki gondoskodik a befizetésről. Amikor a NAV számlájára beérkezik az utalás, elektronikus úton engedélyezik az áru kiadását.

Hol igényelhetek VPID számot?

Az ügyfélkapun keresztül van lehetőség az azonosítószám igénylésére. Lépjen be a https://onya.nav.gov.hu/ oldalra az Ügyfélkapu+ azonosítójával. Majd „Új nyomtatvány” – „Bejelentések” – „Adat- és változásbejelentés” – „Adóigazolvány, vámazonosító szám igénylése, levelezési cím bejelentése” – „Vámazonosító szám igénylése, kapcsolódó adatok módosítása” – „IGÉNYLÉS” (gomb).

Mi az a vámszemle, és mi történik ilyenkor?

A vámkezelés során bizonyos eseteben szemlére kérheti a szállítmányt a Vámhivatal. Ha az áru a Focus-Customs átmeneti raktárában található, a szemle lebonyolításáról mi gondoskodunk.

Kérhetem, hogy a Focus-Customs állítsa ki az EUR-1 okmányt?

Cégünk vállalja az ügyfél által lepecsételt EUR-1 okmány kitöltését és benyújtását a Vámhivatal felé.

Van lehetőség utólagos módosításra?

Az ügyfél kérésére lehetséges egy korábbi vámkezelés módosítása, amelyhez szükség van egy kérelemre, amiben megbízzák a cégünket a kért adatok javítására. A Vámhivatal felé, az ügyfélkapun hitelesített vámkezelési megbízást, aláírási címpéldányt és a módosítási kérelmet szükséges benyújtani, illetve a módosítás jellegétől függően egyéb okmányokat, pl. fuvarszámlát, javított EUR-1 okmányt, stb.

Vállalnak házhozszállítást?

Cégünk nem vállal házhozszállítást, azonban szállító partnereink bármelyikét igénybe veheti. Lépjen velünk kapcsolatba további információért.

Focus Customs megoldások

Ismerje meg a Focus-Customs Kft. által nyújtott teljes körű vámügynöki megoldásokat. Tekintse meg, hogyan támogathatjuk vállalkozását!